piątek, 30 maja 2014

TROCHĘ O MNIE I O MOJEJ DIECIE

Cześć, mam nadzieje że mój blok wpadnie wam w oko.
Moim celem jest zgubienie kilku kilogramów (teraz ważę 62kg) i wprowadzenie w życie zdrowych nawyków żywieniowych. Postępy z mojego odchudzania będę tutaj zamieszczała, co będzie dla mnie dodatkową motywacją.
Trochę czytałam o różnego rodzaju dietach. 50/50, Dukana itd itd. Myślę, że na każdej z nich gdy stosuje się do ściśle określonych zasad można osiągnąć wymarzoną figurę. Jednak ja postanowiłam w swoje życie wprowadzić po prostu dietę ograniczającą spożywanie kalorii. Przy moim wzroście i aktywności fizycznej ograniczenie to 1000-1200 kcal dziennie, ale zdaję sobie sprawę, że nie zawsze będę się tego trzymała wtedy zjem mniej na drugi, trzeci dzień aby nie zaprzepaścić efektów. Każdy z nas a inne zapotrzebowanie na kalorie co nie przeszkadza w śledzeniu mojego bloga i korzystania z moich przepisów gdyż pod każdym będzie napisana kaloryczność poszczególnych produktów jak i całego posiłku.
Wiadomym jest, że trzeba ograniczyć a najlepiej wyłączyć z diety słodycze, tłuste mięso, potrawy smażone, białe pieczywo, biały ryż i makaron i alkohole ponieważ zabierają nam kalorie które możemy spożyć w dany dzień.
W moim zwyczaju jest wypicie kilku piw przez weekend więc uznałam, że w weekend będę zwiększała kaloryczność dnia do 2000 kcal co da mi i tak 5000tys deficytu kalorycznego tygodniowo. W takim tępie powinnam schudnąć ok 1 kg tygodniowo.
Wiem dużo o tej diecie dlatego, że już na niej byłam (nie jestem świeżakiem ;)). Schudłam wtedy 10kg ale w wakacje sobie pofolgowałam (słodyczne, fast foody, cały dzień w łóżku, dużo tłustych i kalorycznych potraw) i ponownie przytyłam. Najważniejszym jest żeby w momencie osiągnięcia wymarzonej wagi powoli zwiększać ilość kalorii dziennie mniej więcej do 2000kcal (ja niestety się do tego nie zastosowałam, mam nadzieje, że tym razem mi się uda)

TO STARTUJEMY ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz